رونمایی از VR واقعیت مجازی پلی استیشن 5 | Unveiling of PS5 VR virtual reality

سعید محمدزاده
31 فروردین, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

رونمایی از VR واقعیت مجازی پلی استیشن 5 | Unveiling of PS5 VR virtual reality

بعد از تجربه‌ای که سونی در نسل هشتم با هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی‌آر پشت سر گذاشت، همه می‌دانستیم که این شرکت هدست واقعیت مجازی جدیدی را برای پلی‌استیشن ۵ معرفی خواهد کرد. با این وجود، تا چندی پیش چیزی از سوی سونی معرفی نشد تا اینکه بالاخره سونی تصمیم گرفت به‌صورت رسمی هدست نسل بعدی واقعیت‌ مجازی پلی‌استیشن وی‌آر را معرفی کند.

اکنون سونی با معرفی نسل جدید سیستم‌های واقعیت مجازی برای پلی‌استیشن ۵ ادعا کرده که قصد دارد قدمی بزرگ در آینده‌ی این تکنولوژی بردارد. تحولی که قرار است هم عملکرد و هم تعامل مخاطب با بازی را تحت تأثیر قرار دهد. به‌ گفته‌ی سونی، با هدست جدید این شرکت بازیکنان بیش از گذشته حضور خود را در بازی احساس خواهند کرد و وقتی هدست را روی سر خود بگذارند، در جهان بازی غرق خواهند شد.


همانطور که می‌دانید دوربین HD پلی‌استیشن 5، از هدست پلی‌استیشن وی‌آر پشتیبانی نمی‌کند و نیاز به یک آداپتور جدا دارد. البته سونی این آداپتور را به صورت رایگان در اختیار خریداران قرار خواهد داد. سونی هنوز هیچ پروژه واقعیت مجازی خاصی برای پلی استیشن ۵ معرفی نکرده و این کنسول هنوز به صورت نِیتیو نمی‌تواند از پلی استیشن وی‌آر پشتیبانی کند. به همین خاطر برای تجربه واقعیت مجازی عناوینی مثل هیتمن ۳ و No Man’s Sky: Next Generation نیاز است تا نسخه پلی استیشن 4 را خرید کنید. سپس روی پلی استیشن 5 با قابلیت پشتیبانی از نسل قبل، می‌توان این بازی‌ها را با هدست واقعیت مجازی تجربه کرد.
همان‌طور که بارها اشاره کرده‌ایم، کنترلر دوال‌سنس پلی‌استیشن ۵ یکی از آن ویژگی‌های مهم و منحصربه‌فرد کنسول نسل نهمی سونی است که در تجربه‌ی بهتر مخاطبان تأثیرگذار بوده است و بسیاری آن را ستوده‌اند. سونی درباره‌ی کنترلر جدید واقعیت مجازی و پیشرفت‌ها و نوآوری‌هایش گفته است:
البته در گذشته برخی از طرفداران پتنت‌های ثبت‌شده‌ای از سوی سونی برای این دستگاه واقعیت مجازی یافته‌ بودند که کم‌وبیش می‌توانستیم چنین ویژگی‌هایی را در آن مشاهده کنیم.

با این حال، سونی اعلام کرده که فعلاً کارهای زیادی برای مراحل توسعه و ساخت سیستم بعدی واقعیت مجازی این شرکت باقی مانده است و این دستگاه جدید در سال ۲۰۲۱ منتشر نخواهد شد و فقط آن‌ها قصد داشته‌اند تا خبر ساخت این هدست جدید و بعضی از برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای آن را به طرفداران اعلام کنند. حتی تصویر رسمی هم از ظاهر فناوری نسل بعدی واقعیت مجازی سونی منتشر نشده است.

نکته‌ی جالب دیگر این است که سونی در بیانیه‌ی رسمی خود هیچ اشاره‌ای به نام پلی‌استیشن وی‌آر ۲ نکرده است و فقط از نام پلی‌استیشن وی‌آر (PlayStation VR) نسل بعدی یا جدید نام برده است. به همین خاطر، ممکن است سونی نام دیگری را برای دستگاه واقعیت مجازی جدید خود در نظر گرفته باشد؛ دقیقاً همان‌گونه که نام کنترلر اصلی پلی‌استیشن هم بعد از سال‌ها از نام دوال‌شاک به دوال‌سنس تغییر پیدا کرد. البته ممکن است این یک سوءتفاهم باشد و سونی همان نام پلی‌استیشن وی‌آر ۲ را انتخاب کند.

سونی در ماه ژانویه ۲۰۲۰ اعلام کرد که از زمان عرضه‌ در اکتبر ۲۰۱۶ تا به آن لحظه، بیش از ۵ میلیون هدست پلی‌استیشن وی‌آر به فروش رفته است.

[aparat id=”toeQU”]

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.