تصاویر لو رفته God of War فاش شد — نگاهی به تصاویر و چرایی کنسلی

mahdi arbab1377
4 آبان, 1404
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

اولین تصاویر بازی چندنفره God of War فاش شد — نگاهی به تصاویر لو رفته و علت کنسلی

اولین تصاویر بازی چندنفره God of War فاش شد. گزارش‌ها می‌گویند Bluepoint Games روی این پروژه کار می‌کرد و سپس پلی‌استیشن آن را لغو کرد. تصاویر محیط‌هایی با حال‌وهوای یونان باستان و المان‌هایی مرتبط با هادِس نشان می‌دهند.


چه چیزی در تصاویر دیده می‌شود؟

گالری منتشرشده معابد سنگی، سفال‌ها و غارهایی با معماری یونانی را نشان می‌دهد. در برخی فریم‌ها مجسمه‌هایی شبیه Einherjar دیده می‌شود. همچنین سلاح‌هایی با رنگ‌بندی سبز وجود دارد که یادآور دشمنان نسخه‌های اخیر سری است. این ترکیب از المان‌های یونانی و نشانه‌های نورس، حس عجیبی ایجاد می‌کند.

 


نشانه‌های داستانی و خط زمانی

تصاویر چند المان را به هادِس (خدای جهان زیرین) نسبت می‌دهند؛ مثل زره‌خانه و استخرهای گوگرد. چون هادِس در God of War III کشته می‌شود، این نکات پرسش‌برانگیزند. احتمال اول این است که داستان بازی پیش از God of War III جریان داشته. احتمال دوم این است که سازندگان خط زمانی جداگانه‌ای ساخته‌اند. هر دو حالت برای طرفداران مهم‌اند و می‌توانند بحث «کانن بودن» را شدت ببخشند.


سرنخ‌های گیم‌پلی: نفرین قرمز

دو تصویر نشان می‌دهند محیط با «نفرین قرمز» تغییر می‌کند. این موضوع به یک مکانیک محیطی یا رویدادی در نقشه اشاره دارد. ممکن است نفرین مناطق را قفل کند یا قوانین مبارزه را تغییر دهد. تصاویر بیشتر حالت محیطی دارند و کمتر گیم‌پلی خالص نمایش می‌دهند. بنابراین هنوز نمی‌توان درباره ساختار چندنفره (PvP یا PvE یا ترکیبی) با قطعیت صحبت کرد.


چرا پروژه لغو شد؟

گزارش‌ها می‌گویند این بازی یکی از پروژه‌های لایو‌سرویس بود که پلی‌استیشن بازبینی کرد و لغو کرد. دلیل اصلی اعلام‌شده، نگرانی درباره موفقیت بلندمدتِ لایو‌سرویس‌ها بود. تجربه بازار از برخی بازی‌های لایو‌سرویس درخشان نبود. ساخت و پشتیبانی طولانی‌مدت این مدل هزینه‌بر است و ناشر برای بازگشت سرمایه مطمئن نبود. همین عامل عمده‌ای برای توقف پروژه بود.


آیندهٔ Bluepoint — چه راهی پیش‌روست؟

Bluepoint سابقه درخشانی در ریمیک دارد. آن‌ها روی عناوینی مثل Demon’s Souls سابقه نشان دادند. حالا طرفداران امیدوارند این تیم روی بازسازی نسخهٔ اصلی God of War کار کند. برخی گزارش‌ها و آگهی‌های استخدام هم مسیر احتمالی استودیو را به بازی‌های سوم‌شخصِ اکشن نشان می‌دهد. استفاده از دارایی‌های این پروژه لغوشده می‌تواند در بازسازی‌ها مفید باشد.


نتیجه‌گیری

تصاویر فاش‌شده تصویری از ایده‌هایی را نشان می‌دهند که هرگز عرضه نشدند. این تصاویر پرسش‌های مهمی درباره جهت‌گیری صنعت و تصمیمات ناشران مطرح می‌کنند. آیا فرنچایزهای داستان‌محور باید به لایو‌سرویس روی بیاورند؟ یا بهتر است توسعه‌دهندگان روی تجربه‌های تک‌نفرهٔ باکیفیت تمرکز کنند؟ برای طرفداران God of War، یک نکته روشن است: دارایی‌ها و تجربهٔ فنی این پروژه می‌تواند در پروژه‌های آینده به کار آید، حتی اگر خودِ بازی هرگز منتشر نشده باشد.


نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید Bluepoint باید از این تجربه برای ساخت ریمیکِ نسخهٔ کلاسیک God of War استفاده کند یا پلی‌استیشن باید دوباره به سراغ پروژه‌های لایو‌سرویس برود؟ دیدگاه‌تان را در کامنت‌ها بنویسید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.