کنترلر واقعیت مجازی جدید پلی استیشن معرفی شد

Saeed
14 فروردین, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

کنترلر واقعیت مجازی جدید پلی استیشن معرفی شد

کنترلر واقعیت مجازی پلی استیشن، نشان دهنده تلاش این شرکت برای ارائه تجربه عمیق حضور در بازی‌های ویدیویی و حس غوطه‌وری بیشتر از طریق بازی‌های واقعیت مجازی است. این کنترلر براساس نوآوری‌هایی که برای اولین بار در کنترلر دوال سنس، راه‌های جدیدی برای تعامل با بازی‌ها را ارائه کرده و تجربه بازی‌کردن روی پلی استیشن 5 را دچار تحول کردند، ساخته شده است تا به این ترتیب نواوری‌ها و اختراعات جدید سونی، به عرصه واقعیت مجازی هم راه‌یابد.

هیده‌آکی نیشینو (Hideaki Nishino)، معاون ارشد برنامه ریزی در بخش سرگرمی‌های الکترونیک سونی، کنترلر PSVR نسل بعدی را به شکل یک گوی توصیف کرده که آزادی عمل بالایی را به بازیکنان می‌دهد:

اولین چیزی که در مورد کنترلر واقعیت مجازی نسل بعدی ما متوجه خواهید شد، طراحی منحصربه‌فرد آن‌ است که شکلی شبیه به گوی دارد و به شما اجازه می‌دهد در زمان بازی کردن کنترلر را به راحتی در دست گرفته و آزادی عمل بسیاری در حرکات‌تان داشته باشید. هیچ محدودیت در رابطه با نحوه تکان دادن دستان مخاطب وجود ندارد که باعث می‌شود توسعه دهندگان آزادی عمل کافی برای توسعه تجربه‌های منحصربه‌فرد و خاص را در گیم‌پلی بازی‌های واقعیت مجازی داشته باشند.

همچنین کنترلرهای جدید را با توجه به ویژگی‌های ارگونومی طراحی کرده‌ایم. بنابراین وزن کنترلر به خوبی متعادل شده و به راحتی در هردو دست‌تان جای می‌گیرد. برای رسیدن به این طراحی آزمایش‌های متفاوتی با افرادی که دست‌هایی با اندازه‌های متفاوت داشتند صورت گرفته و همچنین ایده‌های بسیاری از کنترلرهای مختلف تمام پلتفرم‌های پلی استیشن برداشته شده‌است. نتیجه این تلاش‌ها، طراحی منحصر به فردی است که نحوه تجربه بازی‌های واقعیت مجازی را دچار تحول خواهد کرد.

کنترلر واقعیت مجازی جدید پلی استیشن به مخاطب‌ها اجازه می‌دهد تا به روش‌های مستقیم‌تری بازی‌ها را حس کرده و با آن‌ها تعامل داشته باشند. ویژگی‌های جدیدی، شامل قابلیت‌های خاص کنترلر دوال سنس، در کنترلر جدید وجود دارند که نحوه نگاه سونی به آینده بازی‌های واقعیت مجازی را نشان می‌دهد.

ویژگی‌ها و قابلیت‌ها:

تریگرهای تطبیق پذیر: هرکنترلر واقعیت مجازی (در دست چپ و راست) شامل یک دکمه تریگر تطبیق‌پذیر است که در زمان فشرده شدن فشاری قابل لمس را، مشابه آنچه که در کنترلر دوال سنس وجود دارد، به دست مخاطب منتقل می‌کنند. اگر تجربه بازی کردن با پلی استیشن 5 را داشته باشید، این فشار را در زمان فشردن دکمه‌های ماشه‌اش L2 و R2 در زمان‌هایی مثل نشانه‌گرفتن با یک کمان، به یاد دارید. اضافه شدن این تکنولوژی به کنترلرهای جدید سونی، تجربه واقعیت مجازی را بهبود خواهد بخشید.

بازخورد هپتیک: کنترلرهای جدید نوعی از بازرخود هپتیک خواهند داشت که به طور مستقیم برای ظاهر و طراحی آن‌ها سازگار شده است و هر حسی در بازی را قابل لمس‌تر خواهد کرد. وقتی در حال قدم زدن در صحرا یا روی صخره‌ها باشید یا مبارزه با یک دشمن مبارزه کنید، بدون شک تفاوت را در دست‌هایتان حس خواهید کرد. تفاوتی که تجربه بصری و صوتی واقعیت مجازی دچار تحول می‌کند.

تشخیص لمس انگشتان: کنترلر جدید واقعیت مجازی می‌تواند محل لمس انگشتان اشاره،‌ وسط و شصت شما را بدون فشار دادن سطح کنترلر حس کند. این ویژگی باعث می‌شود که انگشتان‌تان در زمان بازی حالت طبیعی خود را حفظ کرده و نیازی به فشار زیاد برای انجام دستورات وجود نداشته باشد.

ردیابی: هدست جدید PSVR، کنترلر‌های واقعیت مجازی از طریق یک حلقه ردیابی که در قسمت پایینی کنترلرها قرار دارد، ردیابی می‌کند.

دکمه‌ها و آنالوگ‌ استیک‌ها: کنترلر سمت چپ شامل یک آنالوگ استیک، دکمه مثلث، مربع، یک دکمه «گرفتن» (L1) یک تریلگر یا ماشه (L2) و دکمه Create پلی استیشن است. در کنترلر سمت راست، یک آنالوگ استیک، دکمه‌های ضربدر و دایره، یک دکمه «گرفتن» (L1) یک تریلگر یا ماشه (L2) و دکمه Options پلی استیشن جای گرفته‌اند. دکمه‌های «گرفتن» کاربردهای متفاتی دارند، به عنوان مثال برای برداشتن یا تعامل با اشیا موجود در بازی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سونی در ماه فوریه اولین اطلاعات را در رابطه با هدست PSVR پلی استیشن 5 به اشتراک گذاشته  و مدعی شده بود که این هدست پرشی دراماتیک رو به جلو در زمینه کارایی و تعامل با بازی‌ها خواهد بود و تجربه حضور در بازی‌های واقعیت مجازی را بهبود خواهد بخشید. هیده‌آکی نیشینوهمچنین اعلام کرده بود که هدست PSVR پلی استیشن 5 تنها از طریق یک کابل به کنسول متصل شده و برخلاف نسخه پلی استیشن 4 به پردازنده جداگانه نیاز نخواهد داشت.

سونی تاریخ انتشار مشخصی را برای نسل جدید هدست واقعیت مجازی اعلام نکرده است، اما طبق اطلاعات منتشر شده، هدست PSVR پلی استیشن 5 در سال 2021 منتشر نخواهد شد، با این حال توسعه دهندگان بسیاری در حال توسعه بازی‌های جدید برای این هدست هستند.

نسل اول هدست‌ واقعیت مجازی سونی برای اولین بار در سال 2016  برای پلی استیشن 4 عرضه شد و نسخه بهبود یافته‌ای از آن با ویژگی‌های بهتر یک سال بعد به بازار آمد،‌ این هدست در زمان عرضه قیمتی برابر با 399 دلار داشت که در مقایسه با دیگر هدست‌های موجود در بازار، گزینه‌ای ارزان و مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شد. هدست PSVR در حال حاضر با پلی استیشن 5 سازگار است، اما برای استفاده از آن به یک اداپتور خاص نیاز خواهید داشت.

با توجه به موفقیت ویژگی‌های هپتیک و تریگر‌های تطبیق‌پذیر در کنترلر دوال سنس و استقبال بسیار زیاد از آن، می‌توان انتظار داشت که ویژگی‌های خاص کنترلر واقعیت مجازی پلی استیشن هم با بازخوردهای مثبتی رو‌به‌رو شود، با این حال باید تا زمان رونمایی کامل از هدست واقعیت مجازی پلی استیشن 5 منتظر بمانیم.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.