معرفی بهترین حافظه‌های SSD مناسب پلی استیشن 5

سعید محمدزاده
10 آذر, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

معرفی بهترین حافظه‌های SSD مناسب پلی استیشن 5

سونی با به‌روز‌رسانی اخیر نرم‌افزار کنسول پلی استیشن 5، اجازه استفاده از درگاه حافظه‌ جانبی SSD را به کاربران داد و حالا کاربران علاوه بر اینکه می‌توانند حافظه ذخیره‌سازی خود را افزایش دهند، با انتخاب یک SSD مناسب، قادر خواهند بود که بازی‌ها را با سرعتی بیش‌تر و بدون افت عملکرد، اجرا کنند. ما در این مطلب به معرفی‌ حافظه‌های SSD مناسب پلی استیشن 5 می‌پردازیم که توانسته‌اند پیش‌نیاز‌های سونی برای استفاده در کنسول پلی استیشن 5 را داشته باشند. اگر نگاهی به مشخصات موردنیازی که سونی برای SSD مورد استفاده در پلی استیشن 5 مشخص کرده، بیاندازیم، با مشخصات زیر مواجه خواهیم شد:

•    رابط PCIe نسل چهارم
•    ظرفیت بین ۲۵۰ گیگابایت الی چهار ترابایت
•    سرعت خواندن ۵۵۰۰ مگابایت بر ثانیه یا بیش‌تر
•    عرض ۲۲ میلی‌متری
•    هیت‌سینک

اولین نکته کلیدی‌ که می توان از این مشخصات دریافت، این است که نمی‌توان از حافظه‌های SSD نسل PCIe 3.0 استفاده کرده، پس سراغ آن‌ها نروید. در ادامه می‌توانید آموزش ویدیویی نحوه نصب حافظه جانبی SSD روی پلی استیشن 5 را از اینجا تماشای کنید.

 

 

Samsung 980 Pro

نقاط قوت :

+ عملکرد باورنکردنی
+ تطابق با حافظه SSD استفاده شده در کنسول پلی استیشن 5
+ کیفیت عالی سامسونگ

نقاط ضعف :

– هیت سینک آن باید جداگانه تهیه شود
– قیمت بالا

خیلی از کاربران این حافظه SSD را به عنوان یکی از بهترین حافظه‌های SSD مناسب پلی استیشن 5 پیش‌بینی کرده بودند و با توجه به عملکرد و مشخصات آن، ای پیش‌بینی می‌تواند درست باشد. این حافظه SSD توانسته عملکردی ممتاز در کنار سرعتی باورنکردنی را در پلی استیشن 5 از خود نشان داده و نتایج حیرت‌انگیری را به ثبت برساند.

اگر به دنبال خرید یک حافظه SSD هستید، که مطابق حافظه SSD موجود در کنسول شما، یا حتی بهتر باشد، Samsung 980 Pro بهترین گزینه است که می‌تواند یک راه حل خوب یا بهترین راه حل برای مشکل ذخیره‌سازی در این کنسول باشد.

این حافظه SSD یکی از سریع‌ترین حافظه‌های موجود است که سرعتی بیش‌ از ۷۰۰۰ مگابایت بر ثانیه را می‌تواند ارائه دهد. قیمت بالای این حافظه SSD و نداشتن یک هیت سینک می‌تواند شما را در خرید آن به شک بیاندازد ولی در نظر داشته باشید که این حافظه SSD با عملکردی که ارائه می‌دهد، می تواند یک گزینه طلایی برای پلی استیشن 5 باشد.

WD Black SN850

نقاط قوت :

+ همراه بودن با هیت‌سینک
+ سرعت بالا
+ کیفیت ساخت بالای وسترن دیجیتال

نقاط ضعف :

– قیمت بالا

عملکرد SN850 به قدری است که تمام نشانه‌های بارز از یک حافظه SSD داخلی پلی استیشن 5 با کیفیت را دارد و داشتن چنین ویژگی‌هایی معرفی عالی برای دیگر مدل‌های سری SN است.
با استفاده از فناوری PCie 4.0، مدل یک ترابایتی می‌تواند به سرعت خواندن ۷۰۰۰ مگابایت بر ثانیه و نوشتن ۵۳۰۰ مگابایت بر ثانیه برسد. با تهیه مدل دو ترابایتی این حافظه SSD، میتوانید عمر کاربری کنسول خود را افزایش دهید. با توجه به اینکه مارک سرنی (Mark Cerny)، خود این حافظه SSD را برای پلی استیشن 5 معرفی کرده است، می‌توان نتیجه گرفت که SN 850 با عنوان بهترین حافظه SSD پلی استیشن 5، چندان فاصله ندارد و بی‌شک در لیست بهترین حافظه‌های SSD مناسب پلی استیشن 5 قرار دارد.

Seagate FireCuda 530

نقاط قوت :

+ همراه بودن با هیت‌سینک
+ سرعت عالی
+ تجربه Seagate

نقاط ضعف :

– محدود بودن موجودی در بازار

درواقع این حافظه، اولین حافظه SSDای بود که سازگاری آن با کنسول پلی استیشن 5، تایید شد. FireCuda 530 تازه ترین محصول از این شرکت است که تمامی نیاز‌های سونی برای کنسول پلی استیشن 5 را پوشش می‌دهد. با توجه به سرعت بالا و داشتن تمام فناوری‌های نسل بعد، این SSD، یک گزینه باکیفیت برای پلی استیشن 5 محسوب می‌شود. داشتن هیت‌سینک هم یک امتیاز محسوب می‌شود که شما را بی‌نیاز از تهیه آن به صورت جداگانه می‌کند.

طبق ادعا Seagate، سرعت انتقال داده در FireCuda 530 به حدی بالاست که از مرز ۷۰۰۰ مگابایت بر ثانیه SN850 عبور می‌کند. همچنین این حافظه SSD از جدید‌ترین فناوری‌ موجود همچون فلش 3D TLC NAND در آن استفاده می‌کند.

همچنین لازم به یادآوری است که شرکت‌های Seagate و سونی در زمینه حافظه‌های پلی استیشن، در گذشته همکاری‌هایی داشته اند. بعضی از حافظه‌های SSD اکسترنال پلی استیشن 4 با مجوز رسمی از سونی، همگی توسط Seagate ساخته شده‌اند. حتی بهترین حافظه‌ها برای ارتقا و به‌روزرسانی کنسول‌ها پلی استیشن 3، همگی توسط Seagate ساخته شده‌اند. این تاریخچه اهمیت زیادی داشته و اعتماد به FireCuda 530 را برای استفاده در پلی استیشن 5 ، بالا می‌برد تا به یکی از بهترین حافظه‌های SSD مناسب پلی استیشن 5 تبدیل شود.


Gigabyte AOURUS 7000s

نقاط قوت :

+ سرعت بالا و استفاده از آخرین تکنولوژی موجود
+ کیفیت ساخت بالای Gigabyte
+ همراه بودن با هیت‌سینک

نقاط ضعف :

– کمی گران بودن آن

شرکت گیگابایت اعلام کرده که آخرین حافظه SSD سری NVMe این شرکت به خوبی با کنسول پلی استیشن 5 سازگاری دارد. این حافظه تمام مشخصه‌های بارز یک SSD PCIe 4.0 جدید را داراست. این حافظه سرعت ۷۰۰۰ مگابایت بر ثانیه را ارائه می‌کند که به سرعت درحال تبدیل شدن به سرعتی پیش‌فرض برای SSD های PCIe 4.0 است. Gigabyte AOURUS 7000s به همراه یک هیت سینک کوچک عرضه شده و همچنین از فلش 3D TLC NAND نیز استفاده می‌کند. این حافظه به راحتی از دیگر حافظه‌های PCIe 3.0 این شرکت پیشی گرفته و عملکرد و سرعت بالاتری را به کاربران ارائه می‌دهد و یکی از بهترین حافظه‌های SSD مناسب پلی استیشن 5 است.

Crucial P5 Plus

نقاط قوت:

+ کیفیت ساخت Crucial
+ سریع بودن
+ استفاده از آخرین تکنولوژی‌های حافظه SSD

نقاط ضعف:

– نیاز به تهیه هیت‌سنک به صورت جداگانه
– موجودیت محدود

Crucial P5 Plus عضو جدید از حافظه‌های SSD مناسب پلی استیشن 5 است که توسط متخصصان تجهیزات ذخیره‌سازی شرکت Crucial، تولید شده که با کنسول پلی استیشن 5 سونی، سازگاری دارد.
به گفته شرکت Crucial، حافظه P5 Plus از تکنولوژی پیشرفته میکرونی 3D NAND استفاده می‌کند که در نتیجه آن، سرعت ۶۶۰۰ مگابایت بر ثانیه را ارائه می‌دهد، که خیلی از حداقل نیاز سونی بلاتر است. شرکت Crucial این حافظه را در ظرفیت‌های ۵۰۰ گیگابایتی، یک ترابایتی و پو ترابایتی عرضه می‌شود.نکته قابل توجه اینجاست که قبل از جایگذاری این حافظه SSD در کنسول خود، باید هیت‌سینک را باید خودتان متصل کنید. این کار زحمت زیادی برای شما ایجاد نمی‌کند مخصوصا اگر به کار با قطعات کامپیوتر آشنا باشید. فقط قبل از خرید هیت‌سینک باید از اندازه‌ی آن اطمینان حاصل کنید تا با معیار‌های سونی مطابقت داشته باشد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.