حافظه‌های SSD جدیدی برای کنسول‌های ایکس باکس معرفی شدند

Saeed
20 آذر, 1400
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

حافظه‌های SSD جدیدی برای کنسول‌های ایکس باکس معرفی شدند

مدتی است که اخبار مربوط به حافظه‌های SSD‌ جدید پلی اسیتشن 5 در بازار‌های جهانی پر شده است، اما در این میان، ایکس باکس و مایکروسافت هم خبر‌های مهمی برای ارائه دارند. مایکروسافت از دو حافظه جانبی جدید برای کنسول‌های ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس رونمایی کرده است و با این کار تنوع را برای طرفدارانش بیشتر کرده.

حافظه‌های جانبی جدید ایکس باکس، توسط کمپانی Seagate توسعه خواهند یافت و برای تمامی سلیقه‌ها و نیاز‌ها مناسب خواهند بود. اینطور که پیداست دو نسخه جدید از حافظه‌های جانبی ایکس باکس، با حجم دو ترابایت و 512 گیگابایت ارائه خواهند شد. نسخه 512 گیگابایت قیمتی برابر با 140 دلار و نسخه دو ترابایتی قیمتی معادل 400 دلار خواهد داشت. این حافظه‌های جانبی کوچک جدید، به قسمت پشتی کنسول‌های ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری اس متصل خواهند شد و به بهترین حالت ممکن با حافظه SSD این دستگاه‌ها هماهنگ و همگام می‌شوند.

اگر خوب یادتان باشد، اولین حافظه جانبی‌ای که توسط مایکروسافت منتشر شده بود، یک ترابایت حجم داشت و به همراه معرفی کنسول‌های نسل جدید ایکس باکس معرفی شده بود. این قطعه حدودا 220 دلار قیمت داشت. با این تفاسیر، اگر شما قصد داشتید یک ایکس باکس سری اس به همراه حافظه جانبی خریداری کنید، باید برای این دو محصول 520 دلار هزینه می‌کردید که کاری عجیب بود، چرا که این مبلغ از قیمت ایکس باکس سری ایکس بیشتر بود. شما با این کار هزینه اضافی می‌پرداختید و کنسول رده پایین‌تر را خریداری می‌کردید و در نهایت 1.3 ترابایت فضای خالی برایتان به وجود می‌آمد. اما حالا با معرفی این دو نسخه جدید از حافظه‌های جانبی، حق انتخاب برای همه دارندگان کنسول‌های ایکس باکس سری اس بیشتر خواهد شد و می توانند در صورت نیاز کمتر و یا بیشتر هزینه کنند.

جالب است بدانید که حافظه جانبی دو ترابایتی جدیدی که برای ایکس باکس معرفی شده است، نسبت به سایر حافظه‌های جانبی موجود در بازار، از قیمت تمام شده کم‌تری برخوردار است و به عنوان حافظه جانبی مخصوص برای این کنسول، قیمتی نسبتا کم‌تر دارد. این در حالی است که حافظه SSD جدید شرکت سامسونگ برای کنسول پلی اسیتشن 5، دقیقا 500 دلار قیمت دارد. البته این را هم در نظر داشته باشید که استفاده از حافظه‌های جانبی خاص برای ایکس باکس اجباری است، اما پلی استیشن اجازه داده تا تمامی کمپانی‌ها برای دستگاهش حافظه SSD تولید کنند و با این وضعیت دارندگان دستگاه، می‌توانند به سراغ حافظه‌های SSD‌ ارزان‌تر نیز بروند و حتی کم‌تر از 300 دلار برای این قطعه هزینه کنند.

جالب است بدانید که مایکروسافت نیز قصد دارد راه سونی را پیش بگیرد، چرا که مدتی قبل اشاره کرده بود قصد دارد اجازه دهد کمپانی‌های بیشتری برای کنسول‌های ایکس باکس قطعه و حافظه‌های جانبی تولید کنند. متأسفانه این روند جدید هنوز آغاز نشده است، اما امیدواریم به زودی اقدام صورت بگیرد و شاهد تولید محصولات مرتبط با ایکس باکس از سوی شرکت‌های بزرگ قطعه سازی باشیم. چرا که بدون شک این وضعیت می‌تواند به دارندگان بسیار کمک ‌کند.

حافظه جانبی جدید ایکس باکس با حجم 512 گیگابایت در ماه نوامبر و حافظه جانبی دو ترابایتی در ماه دسامبر عرضه خواهند شد.

نظر شما در رابطه با محصولات جدید ایکس باکس چیست؟

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.