همه چیز درباره FIFA24 یا EA FC 24

Saeed
30 تیر, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
همه چیز درباره FIFA24

همه چیز درباره FIFA24 یا EA FC 24

همه چیز درباره FIFA24 یک بازی ویدئویی شبیه‌سازی با مضمون فوتبال است که توسط EA Vancouver و EA Romania توسعه یافته و توسط EA Sports منتشر شده است. این اولین قسمت از سری EA Sports FC است که به دنبال مجموعه بازی های ویدیویی موفق فیفا پس از پایان همکاری Electronic Arts با FIFA با FIFA 23 است. EA Sports FC 24 سی و یکمین قسمت کلی از بازی های شبیه سازی فوتبال EA Sports است و در 29 سپتامبر 2023 برای Nintendo Switch، PlayStation 4، PlayStation 5، Windows، Xbox One و Xbox Series X/S در سراسر جهان عرضه شد.

 

همه چیز درباره FIFA24

همه چیز درباره FIFA24

روی جلد نسخه استاندارد این بازی، ارلینگ هالند، مهاجم منچسترسیتی دیده می شود. جلد نسخه نهایی بازی شامل 31 بازیکن نمادین فعلی و سابق از سراسر جهان است به سبکی شبیه به جلد آلبوم Sgt. گروه موسیقی قلب تنهای فلفل از جمله چهره های قابل توجه می توان به سم کر، ویرجیل ون دایک، سون هیونگ مین، زین الدین زیدان، پله و دیوید بکهام اشاره کرد.

هنگامی که جلد نسخه نهایی فاش شد، طرفداران در مورد شباهت ضعیف بسیاری از چهره ها به بازیکنان واقعی که آنها را نمایندگی می کردند، اظهار نظر کردند و این سوال را مطرح کردند که آیا شباهت های موجود در بازی نیز بد هستند یا خیر. جان شپرد، معاون الکترونیک آرتز، بلافاصله پس از آن اعلام کرد که شباهت های درون بازی بهبود خواهند یافت. Shepherd توضیح داد که EA می خواست تعداد زیادی بازیکن را برای نشان دادن مجوزهای لیگ و باشگاهی زیادی که برای EA Sports FC 24 داشتند، وارد کند، و اینکه پرداختن به تاییدیه های تعداد زیادی از بازیکنان و کیت ها، طراحی جلد هنری را پیچیده تر کرده است. EA همچنین پس از انتشار جلد بازخورد از بازیکنان دریافت کرده بود. علاوه بر نگرانی در مورد گرافیک بازی، طرفداران همچنین در مورد چهره ها و اینکه چگونه برخی از چهره ها به طور ناخواسته خنده دار به نظر می رسند، شوخی می کردند، به ویژه شکل آندره آ پیرلو که در پشت به نظر “گمشده” یا شبیه هابیت  به نظر می رسید. پیرلو که احتمالاً دیر به جلد اضافه شده بود، در سایر مطالب تبلیغاتی منتشر شده در همان زمان ظاهر نشد.

همه چیز درباره FIFA24

همه چیز درباره FIFA24

چه چیز جدیدی در گیم پلی EA Sports FC 24 وجود دارد؟

همه چیز واقعی تر و فیزیکی تر شده است. ضبط حرکتی جدید HyperMotion V EA Vancouver به تیم این امکان را می‌دهد تا  از 180 درجه مانند مسابقه واقعی با حضور بازیکنان ستاره فیلم بگیرد و فقط به لباس‌های mo-cap بسنده نکنند. فناوری جدید “Sapien” ، به این معنی است که هالند، امباپه و بسیاری دیگر مانند همتایان واقعی خود به نظر می رسند و حتی این مورد از سمت بازیکن نیز احساس می شود. مخصوصاً وقتی PlayStyle های جدید را در نظر بگیرید. برای جزئیات بیشتر، پیش‌نمایش EA Sports FC 24 را مشاهده کنید.

تغییرات Ultimate Team

پیش از این در تمام بازی‌های فیفا هنگام دریافت کارت بازیکن، شاهد رتبه‌بندی بودیم که در تمام بازیکنان ثابت می‌ماند؛ اما در بازی EA Sports FC 24 می‌توانید بازیکن را برای بهبود رتبه‌بندی آموزش دهید. اینطور که EA توضیح داده است، می‌توانید مجموعه‌ای از اهداف را جهت بهبود مهارت‌های بازیکن تکمیل کنید.

در تریلر EA Sports FC 24 گفته نشده است که تمام بازیکنان به امتیاز 100 ارتقا پیدا می‌کنند یا خیر؛ اما انتظار می‌رود سیستمی در بازی وجود داشته باشد که از ارتقا تمام بازیکنان به امتیاز 100 جلوگیری کند. به‌طور کلی، تغییرات جدیدی که در بخش Ultimate Team اعمال شده است، باعث می‌شود که کارت‌های رده پایین، چندان بی‌ ارزش نباشند. همچنین، شاهد گزینه‌های مختلفی جهت شخصی‌سازی کارت‌ها هستیم. بازیکنان می‌توانند به کارت‌ها، طرح یا پس‌زمینه‌های متحرک اضافه کنند و دستاوردهایی که یک بازیکن برای باشگاه خود کسب کرده است را به نمایش بگذارند.

بخشی که در بین حالت‌های مختلف FC 24 بیش‌تر از همه شاهد ویژگی‌های جدید است، آلتیمیت تیم آن به‌حساب می‌آید. از نظر ساختار حالت‌های خود این بخش تفاوت آنچنانی را شاهد نیستیم و فقط قسمتی به نام Evolution به بازی اضافه شده که هدف آن، ارتقا کارت‌ها از طریق انجام دادن آبجکتیو‌های تعریف‌شده است و فقط زمان می‌تواند نشان دهد که چقدر مورد توجه تیم محتوای بازی قرار خواهد گرفت. در همین ابتدای عرضه بازی مثلا چند آپدیت اینچنینی در نظر گرفته شده که بهترینِ آن‌ها نیازمند پرداخت کوین یا فیفا پوینت است و به‌نظر می‌رسد عطش EA برای کسب درآمد بیش‌تر از طریق آلتیمیت تیم، در این ویژگی جدید هم نفوذ کرده است؛ البته به جز این موارد کماکان می‌توان تاثیر پول واقعی در آلتیمیت تیم را حس کرد و جالب اینکه امسال از همین روزهای ابتدایی عرضه شاهد ارائه پک‌های گران‌قیمتی در استور هستیم که می‌توانند تعادل مارکت بازی و قدرت تیم‌ها را خیلی راحت به‌هم بریزند.

با این حال بزرگ‌ترین تفاوت آلتیمیت تیم امسال نسبت به سال‌های گذشته، حضور بازیکنان زن در این بخش است. اگر خیلی صادقانه بخواهم در این مورد صحبت کنم، EA این کار را تا حد زیادی به نحو خوبی انجام داده است و تاثیر آن هم در بازی مثبت حس می‌شود. برای توضیح دقیق‌تر این موضوع، بد نیست کمی وضعیت کلی آلتیمیت تیم در سال‌های اخیر را مرور کنیم؛ معمولا شرایط بستن تیم‌ها در این بخش به این شکل است که در اوایل عرضه گیمرها سراغ هرآنچه که می‌توانند به‌دست بیاورند می‌روند و به مرور با کسب کوین بیش‌تر، کم کم اکثر تیم‌ها شبیه به یکدیگر می‌شوند و شاهد استفاده گیمرها از بازیکنانی هستیم که اصطلاحا به درد متای گیم پلی بازی می‌خورند. قطعا اگر طرفدار این بخش بوده باشید، می‌دانید که حتی کارت گلد اولیه امباپه سال پیش تا حتی اواخر بازی جزو تیم اکثر گیمرها بود و این برای سایر بازیکنان متا هم صدق می‌کرد. خب اضافه شدن بازیکنان زن به آلتیمیت تیم، باعث شده تا دست گیمرها بیش از پیش برای ساخت تیم‌های متنوع‌تر باز باشد و از همین الان هم می‌توان این موضوع را واضح در تیم‌ها دید.

همه چیز درباره FIFA24

همه چیز درباره FIFA24

فناوری HyperMotion

فناوری HyperMotion برای اولین بار در FIFA 22 معرفی شد، و EA با تبلیغ HyperMotion V به عنوان “بزرگترین جهش به جلو” معرفی شد. تبلیغات برای بازی این ویژگی را به عنوان USP بازی برجسته کرد. داده های حجمی از 180 مسابقه که عمدتاً شامل تیم های حرفه ای مردان و زنان انگلیسی و اسپانیایی بود در توسعه این فناوری استفاده شد. این فقط در نسخه معمولی بازی، موجود در ویندوز برای رایانه شخصی، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری X و سری S استفاده می شود.

داده‌های مسابقه از «دوربین‌های اطراف استادیوم‌ها» جمع‌آوری شد، به این معنی که چهره‌های درون بازی بیشتر شبیه همتایان واقعی خود حرکت می‌کردند، و همچنین برای آموزش الگوریتم‌های یادگیری ماشینی اختصاصی EA Sports FC استفاده شد. یادگیری ماشینی از داده ها استفاده کرد تا یاد بگیرد که حرکت واقعی فوتبال چگونه است و چگونه آن را در شکل های دیگر بازآفرینی کند. دوربین‌ها همه بازیکنان حاضر در زمین را به یکباره ثبت کردند و حرکت تیم را برای بازی و همچنین فیزیک توپ را مطلع کردند. علاوه بر دوربین‌ها، EA از داده‌های ضبط‌شده توسط دستکش‌های StretchSense که توسط بازیکنان (خارج از زمین) پوشیده شده بود، برای ثبت اطلاعات در مورد نحوه حرکت دست‌ها در حین بازی استفاده کرد و هوش مصنوعی بازی را در این مورد آموزش داد.

EA همچنین ویژگی AcceleRATE خود را با HyperMotion V به AcceleRATE 2.0 بهبود بخشید. AcceleRATE 2.0 از هفت کهن الگو استفاده می کند، اگرچه آنها همچنان به طور خودکار بر اساس ویژگی های فیزیکی به جای داده های بازیکن اختصاص داده می شوند (سرعت شکل توسط آمار بازیکن مشخص می شود)

در پایان..

شاید تعدادی از طرفداران قدیمی بازی‌های FIFA کمی نگران باشند. همین چند سال پیش بود که رقیب قدیمی مجموعه بازی فیفا نامش را تغییر داد و یک بازی را تحت عنوان eFootball منتشر کرد و در زمان انتشارش یک فاجعه رخ داد. خبر خوب برای این طرفداران این است که در اف سی ۲۴ قرار نیست که چیزی از درون مجموعه قبلی، یعنی فیفا، عوض شود. با توجه به تمامی اطلاعاتی که از بازی لو رفت، می‌دانیم که بازی قرار نیست دچار تغییرات خیلی زیادی شود. درست است که انیمیشن‌های جدید و یا کمی گیم‌پلی‌ متفاوتی خواهد داشت، ولی همچنان هسته آن مشابه فیفاهای قبلی است و نام FC 24 صرفا ظاهر آن را تغییر خواهد داد. اگر می‌خواهید نظرات درباره ea sports fc 24 را بیان کنید، در بخش دیدگاه‌ها آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.