پایان پشتیبانی سونی از پلی استیشن 4 تا سال ۲۰۲۵

سعید محمدزاده
11 خرداد, 1401
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

پایان پشتیبانی سونی از پلی استیشن 4 تا سال ۲۰۲۵

باتوجه‌به آخرین گزارش مالی شرکت سونی، کنسول پلی استیشن 4 کم‌کم به انتهای مسیر موفقیت‌آمیز خود می‌رسد.

سونی طی گزارش‌های اخیر خود از برنامه‌ریزی این شرکت برای پایان دادن به عمر پلی استیشن 4 خبر داد؛ کنسولی که به‌عنوان یکی از موفق‌ترین کنسول‌های تاریخ ویدیوگیم شناخته می‌شود. اکنون به نظر می‌آید که نهایتا در سال ۲۰۲۵، کنسول PS4 به‌صورت کامل کنار گذاشته شده است.

شرکت Sony کنسول نسل هشتمی خود را در سال ۲۰۱۳ عرضه کرد. پلی استیشن 4 درکنار کسب موفقیت‌های کم‌نظیر توانست اسم خود را به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین پلتفرم‌های تاریخ ویدیوگیم به ثبت برساند و سود مالی فراوانی را نصیب شرکت سازنده خود کند. بااین‌حال باتوجه‌به آغاز نسل نهم بازی‌های ویدیویی، سونی به‌دنبال فروش بیشتر کنسول پلی استیشن 5 به‌عنوان سخت‌افزار اصلی خود است. در نتیجه عمر طولانی پلی استیشن 4 به پایان خود نزدیک می‌شود. باتوجه‌به گزارش آخر این شرکت ما می‌توانیم حدس بزنیم که چه زمانی کنسول پلی استیشن 4 به‌طور رسمی به پایان راه خود می‌رسد.

اگر بخواهیم به‌طور مختصر بیان کنیم، این شرکت در آخرین گزارش مالی خود با صراحت اعلام کرد که در سال ۲۰۲۵ انتظار کسب درآمد از پلی استیشن 4 را ندارد. بازی‌های سابق همچنان قابل خریداری هستند و وقوع این امر خللی در تجربه آثار قدیمی این شرکت ایجاد نخواهد کرد. بااین‌حال سونی می‌داند که نهایتا تا آن زمان، شرایط به شکلی می‌شود که دیگر هیچ شرکتی به انتشار بازی جدید برای کنسول PS4 نمی‌پردازد. از طرفی سونی اعلام کرد که در حال برنامه‌ریزی برای کسب عمده درآمد خود ازطریق بازی‌های پلی استیشن 5 و همچنان کسب سود ازطریق آثار کامپیوتر و موبایل است.

به‌طور قطع وقوع این امر به هیچ‌وجه غافل‌گیرکننده نیست و تمرکز بیشتر سونی روی کنسول پلی استیشن 5 اجتناب‌ناپذیر است. همچنین باید به یاد داشت که برنامه‌ی سونی برای به پایان رساندن پشتیبانی از پلی استیشن 4 در سال ۲۰۲۵ هم‌معنی با عرضه‌ی تعداد زیادی از بازی‌ها روی آن طی سال‌های پیش رو نیست. شرکت Sony انتظار دارد که اهمیت این پلتفرم در تجارت سونی، قدم به قدم کاهش پیدا کند تا نهایتا در سال ۲۰۲۵ به‌صورت کامل پشتیبانی از آن به پایان برسد. مدتی قبل در اخبار بازی با انتشار یک گزارش مشخص شد که احتمالا تولید خود کنسول PS4 در پایان سال ۲۰۲۲ میلادی به اتمام می‌رسد.

در حال حاضر تلاش سونی برای عرضه‌ی برخی از آثار جدید روی کنسول پلی‌ استیشن 4 اقدامی ارزش‌مند است و نشان از اهمیت بالای این کنسول برای شرکت سازنده خود دارد. عرضه بازی موردانتظار God of War Ragnarok برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 که در حال حاضر به‌عنوان بزرگ‌ترین اثر انحصاری سال جاری سونی شناخته‌ می‌شود، این امر را ثابت می‌کند. شکی نیست که در آینده، شرکت Sony پایان رسمی چرخه زندگی پلی استیشن 4 را به شکلی ویژه‌تر و بزرگ‌تر به طرفداران اعلام خواهد کرد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.