تنظیمات مخفی و کاربردی کنسول PS5

Saeed
11 فروردین, 1400
۱ دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

تنظیمات مخفی و کاربردی کنسول PS5

در این مطلب سایت الوگیم شما را با نکته‌ها و تنظیمات پلی استیشن 5 آشنا می‌کنیم که احتمالا از آن‌ها خبر نداشته‌اید. با شناخت این نکات می‌توانید از تنظیمات و ویژگی‌های مخفی کنسول PS5 لذت ببرید.

برای صحبت با دوستان خود از کنترلر داخلی دوال سنس استفاده نکنید

اگر از میکروفون داخلی دوال سنس استفاده کنید، شدت لرزش کنترلر کاهش پیدا کرده و تریگرهای تطبیق‌پذیر آن ضعیف می‌شوند (روی گزینه «ضعیف» تنظیم می‌شوند). از آنجایی که این موارد یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دوال سنس به شمار می‌روند، بهتر است با استفاده از یک میکروفون خارجی تجربه کامل و غنی‌ای از این کنترلر  به‌دست آورید.

با نگه داشتن دکمه PlayStation به Home بروید:

با فشار دادن دکمه PlayStation برای مدتی کوتاه، منوی Control Center کنسول Ps5 در پایین صفحه شما ظاهر شده و برنامه‌های زیرین را می‌پوشاند. اما اگر این دکمه را برای مدتی طولانی‌تر فشار دهید مستقیما به صفحه خانه (Home) منتقل می‌شوید.

با نگه داشتن دکمه Create به سرعت یک اسکرین‌شات گرفته یا میانبری دیگر برای ضبط تصویر اجرا کنید

می‌توانید در تنظیمات عملکرد دکمه Create را تغییر دهید، از جمله اعمالی مانند گرفتن اسکرین‌شات یا ضبط ویدیو. همچنین می‌توانید مشخص کنید که طول مدت کلیپ گیم‌پلی‌ای که قصد ضبط آن را دارید چقدر باشد. (می‌توانید تا سقف یک ساعت از گیم‌پلی خود را ضبط کنید!)

درجه سختی بازی، حالت‌های گرافیکی و حرکت دوربین بازی‌های خود را به صورت خودکار تنظیم کنید

اگر تنظیم کردن درجه سختی، حالت‌های گرافیکی و حرکت دوربین هر بازی به صورت مجزا روی کنسول PS5 خسته شده‌اید، می‌توانید با استفاده از گزینه Game Presets در بخش تنظیمات Saved Data and Game/App تنظیمات تمام بازی‌ها را به صورت خودکار طبق علایق خود تنظیم کنید.

آمار مدت بازی‌هایتان روی پلی استیشن 5 را مشاهده کنید

با انتخاب آیکون آواتار در بخش Home Screen > Profile > Games ساعاتی که به بازی کردن گذرانده‌اید، درصد تکمیل بازی‌ها و موارد دیگری را مشاهده کنید. حتی می‌توانید با رفتن به ستون بعدی آمار بازی کردن دوستان خود را هم مشاهده کنید. (این موضوع به تنظیمات حریم خصوصی دوستانتان بستگی دارد.)

با قرار دادن دوال سنس خود روی حالت Idle Timer در مصرف باتری صرفه‌جویی کنید

کنترلر دوال سنس به طور پیش‌فرض روی حالتی قرار دارد که هیچ‌وقت خاموش نمی‌شود، حتی زمانی که از آن استفاده‌ نکنید.. می‌توانید این مورد را تغییر داده و با استفاده از تنظیمات دوال سنس کاری کنید که کنترلر پس از 10 دقیقه، 30 دقیقه یا 60 دقیقه بی‌کار بودن خاموش شود.

اعلانیه‌های کنسول PS5 (مانند بروزرسانی‌های لیست درخواست‌ها) را دستکاری کنید

اعلانیه‌های پلی استیشن 5 (از جمله بروزرسانی‌های لیست درخواست‌ها)، به طور پیش‌فرض هنگام اجرا شدن بازی‌ها، ویدیوها و برنامه‌های مخابره‌شده غیرفعال هستند. می‌توانید تمام اعلانیه‌ها و تنظیمات ظاهر شدن آن‌ها را با علایق خود تطبیق دهید.

از مواردی که داستان بازی‌ها را لو می‌دهند دوری کنید

با رفتن به تنظیمات و بخش Saved Data and App پلی استیشن 5 و تغییر گزینه Spoilers Warnings از رویارویی با مواردی که هنوز در بازی به آن‌ها نرسیده‌اید دوری کنید. این گزینه هنگامی به کار می‌آید که دوستان PSN شما اسکرین‌شاتی که داستان بازی را لو می‌دهد را به شما ارسال می‌کند. البته اگر با لو رفتن داستان مشکلی ندارید هم می‌توانید هشدارهای لو رفتن داستان را خاموش کنید.

تنظیمات مخفی و کاربردی کنسول ps5

۱ دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.